14-07-06

klantvriendelijkheid.... breek me de bek niet open

Sommige zaken zijn echt ongelooflijk lees wat gebeurd is in Kapellen, bij Videoland. Ik haal dus voortaan mijn videos ergens anders.

Dinsdagavond  11 juli wordt mijn dochters,  14 jaar,  hulp ingeroepen  door een vriendinnetje, het betrof het huren van een paar filmen. Om een videofilm te krijgen is men verplicht de identiteitskaart te laten zien en het vriendinnetje, had die niet bij zich, en ook haar vriendje had geen kaart bij zich. Aangezien dochterlief toch die avond met hen zou door brengen is zij meegegaan met haar identiteitskaart, wij komen daar vaker dus ze is er niet vreemd. Op vertoon van haar identiteitskaart, werd haar vervolgens medegedeeld ; meisje nee hoor wij kunnen jou geen videofilms meegeven om het volgende,  vervolgens schoof zij het computer scherm naar de kopers kant zodat kelly en omstanders, zo`n 5 man, kon lezen wat er stond geschreven; en de winkelmeid  las voor;  mijnheer ....wonende, ons adres, heeft in het jaar 2000 zich onbehoorlijk en onbeschoft in onze winkel gedragen en geweigerd een boete te betalen van 150 frank hij heeft  enkel de dagprijs van 300 frank betaald, uw vader heeft hier zoveel tam tam gemaakt dat wij geen films meer op zijn naam mogen verhuren, tja ik mag het dus niet mee geven, uw vader heeft hier te veel tam tam gemaakt.

Vervolgens zegt ze, o wat vreemd u staat er twee keer in, dat kan helemaal niet ik zal hierover een aantekening maken en met mijn gerant contact opnemen wat ik hier verder mee aanmoet, maar neem de films nu maar mee.

Dochterlief voelde zich hieronder helemaal niet goed en kwam kwaad en verdrietig thuis, al waar ze ons het verhaal deed.

Wij wisten beide van het incident van 2000, maar aangezien we alweer sinds 2005 zonder enig probleem daar onze films halen hadden we geen vermoeden dat dit zo zou uitdraaien, anders had mijn dochter daar nooit naar toe mogen gaan.

 

Voorgeschiedenis, mijn man huurde een aantal B films, en was s`avonds te laat om ze terug te brengen, hij verwittigde hierover telefonisch, en bracht ze de volgende dag een kwartier na opening van de zaak terug, waar hij gevraagd werd om een boete te betalen van 150 belgische frank bovenop de extra dagprijs van 300 frank, mijn man weigerde dit en werd boos, hij heeft het geld voor een dag huur over de toonbank gegooid en is vervolgens de zaak uitgelopen, met de bedoeling daar geen klant meer te zijn. In het vervolg haalde hij zijn filmen elders, toen die zaak echter sloot in 2005,  heeft mijn man zich terug aangemeld bij videoland, waar na vertoon van zijn identiteitskaart zonder enig probleem een nieuwe kaart werd gegeven, er werd geen woord gerept over voorgaande gebeurtenis. Wij zagen dus ook geen problemen meer en zijn vanaf die tijd tevreden klant en komen met regelmaat in de winkel..

 

Nadat mijn dochter haar relaas had gedaan, ben ik naar videoland gegaan om de vrouw te vertellen dat zoiets echt niet kan en waar ze het vandaan haalt om op deze manier met gegevens die allang niet meer aan de orde zijn om te springen. Helaas kreeg ik daar de kans niet toe omdat de vrouw mij cotinue onderbrak om het uit te willen leggen, maar meer uitleg als die mijn dochter had gegeven zie voorgaande had ik niet nodig, ik wist immers wat er gebeurd was, en was me ook van de waarheid daarvan bewust, maar deze oude koe deed al een jaar niet meer ter zake, en liet haar hierover niet uitpraten, ik was immers niet gekomen om de uitleg nog eens te horen, ik was gekomen om een excuus voor haar gedrag tegen over mijn niets vermoedend dochter en ook de openbare schending van onze  privacy. Zij luisterde niet naar mij en ik niet naar haar, zij bleef rustiger dan ik, ik werd steeds bozer om zoveel  onbegrip van wat werkelijk op dat moment aan de orde was. Ik vroeg haar om de baas te spreken, maar dat wilde ze niet. Ik ben vervolgens bozer dan ik was terug de zaak uitgestormd. Thuis aangekomen  kreeg ik na 5 minuten telefoon,  tijdens mijn diner,  ik wist niet met wie ik aan de telefoon was, de man vroeg mij of ik in videoland geweest was wat ik kon beamen, en vervolgens begon hij mij te verwijten dat ik zijn personeel had uitgescholden. Ik vertelde de man dat ik geroepen en getierd had, in het openbaar getwijfeld heb aan de vrouw haar verstand en haar achterlijk genoemd heb,  maar ik heb haar geen namen genoemd die niet ter zake deden. Ik heb slechts boos mijn bevindingen over haar uitgeroepen. De telefoonverbinding was zeer slecht en de man sprak enkel met verwijt naar mij toe over mijn gedrag, zonder enig begrip voor wat er werkelijk aan de hand was. Ik heb de verbinding verbroken, na de man medegedeeld te hebben hier nu voor geen tijd en zin te hebben. De man bleef echter bellen en na de derde keer de telefoon uitgeklikt te hebben heeft mijn man de telefoon beantwoord, naar aanleiding van de antwoorden die mijn man gaf begreep ik dat de lijn net zo slecht was als tijdens het gesprek met mij en dat het gesprek weer ging om het voorval van 6 jaar geleden. Ik besloot terug te keren naar videoland om de vrouw achter de toonbank om haar naam te vragen. Mijn boosheid is immers door haar onbeholpen gedrag veroorzaakt.  De vrouw weigerde echter haar naam te geven aan mij, en dreigde en als u nu de zaak niet uit ga bel ik de politie, ik zei dat is makkelijk dan blijf  ik nog even wachten, waarop ze zei, nou dan doe ik het niet, maar ik bel naar de gerant,  bij de tweede keer bellen had ze hem aan de telefoon en ze zij dat die zelfde klant weer net zoveel stennis als eerder in de zaak stond te maken, mijn tweede bezoek was echter volkomen beheerst, al kon men uit de toon aard wel op maken dat ik boos was. De gerant vroeg mij door te verbinden maar zij antwoorde ; maar ik geef die vrouw mijn telefoon niet, nee dat doe ik niet, ik bel je terug met de andere lijn.  Maar die man had ik al aan de lijn gehad en aangezien die slechts verwijten wou maken over mijn houding in de winkel had ik hier geen oren naar en verliet de winkel waarop zij mij na riep, en nu weg lopen he… Nee zei ik op het moment dat ik hem wilde spreken zei u dat u mij niet wilde doorverbinden, toen u de politie wilde waarschuwen, en ik het daar mee eens was besloot u het toch maar niet te doen, en toen ik uw naam vroeg wilde u mij die ook niet mededelen. Nu is het genoeg ik zal het anders aanpakken, want zo`n gedrag gaat niet door de beugel.

Einde verhaal.

 

 Oude feiten ;

6 jaar geleden inderdaad een boete niet betaald en boos gedrag in de winkel door mijn man.

1 jaar geleden nieuw lidmaatschap zonder enig probleem, wij waren ons niet bewust 2X in de computer te staan. Dat heeft videoland zelf gedaan. Wij dachten dat het verjaard was of zo.

Met regelmaat zijn dochter, zoon en man hier het laatste jaar weer films komen halen, zonder problemen en correcte bediening.

 

 Nieuwe Feiten

Mijn dochter van 14 jaar die overal in elke winkel bejubeld wordt om haar nette en hulpvaardig gedrag, een voorbeeld figuur is op school  en van vreemde mensen complimenten krijgt over haar beleefdheid

Krijgt in een volle winkel te horen over het gedrag van haar vader 6 jaar daarvoor. 2 oudere vrienden stonden erbij en nog een 3 tal andere klanten alle hebben mee mogen gniffelen over de hooghartige manier waarop dit verteld werd, en als leesvoer over de toonbank was geschoven, vervolgens was de hele laster affaire niet nodig want ze kreeg uiteindelijk toch de films mee.

Het vernederende dat mijn dochter overkwam was nergens voor nodig geweest.  Had de affaire van 6 jaar daarvoor nog aan de orde geweest dan had dit in minder beduidende woorden net zo duidelijk gemaakt kunnen worden door enkel de videofilms niet mee te geven, wij hadden dan zelf als verantwoordelijke wel komen vragen waarom dit zo was, en hadden kunnen concluderen dat een en ander te wijten was aan een foutje van videoland door mijn man twee maal in de computer te zetten, indien nodig hadden wij onze schuld als nog kunnen inlossen, of te wel zou ons de toegang weer ontzegt worden.

Maar ook ik voel me zeer aangevallen, er stonden een flink aantal mensen in de zaak, waaronder buiten de vrienden van mijn dochter ook een klant van mij.  Ik heb een zaak schuin tegenover videoland, en zulk soort mededelingen en publique doet dit zeker niet ten goede.  Ik bekleed als schoonheidsspecialiste een vertrouwensfunctie dit soort laster is schadelijk, voor mijn imago.

 Ik heb geprobeerd te spreken met de verkoopster over de feiten die zij gepleegd had,  maar zij bleef hardnekkig keer op keer herhalen wat er op het scherm stond, en wilde niet luisteren naar wat ze aanrgericht had, het vertrouwen van een kind naar een vader toe geschonden.

In mijn ogen kan dit niet binnen onze maatschappij, tot in welke graad moeten wij kinderen en kleinkinderen verwittigen over dit euvel?   Ik voel me vernederd.

 

     

 

23:03 Gepost door luistervinkje in handelaars | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

Commentaren

Ik kan je begrijpen Klantvriendelijkheid is tegenwoordig ver te zoeken.

Gepost door: Danny | 14-07-06

Ey Vroeger ben ik ook veel mijn films gaan huren bij videoland. Maar de prijs die je betaalt en de last die je hebt met films huren die heb ik nu vermeden, nu koop ik mijn dvd's origineel aan, soms aan een iets hogere prijs en soms aan een prijs van 5 euro bijvoorbeeld, tegenwoordig kan je al kwaliteit's dvd's aankopen vanaf 5 euro, dus waarom een film huren aan bijvoorbeeld 3 euro (vroeger de prijs in videoland) in videoland terwijl je ze kan kopen aan bijna dezelfde prijs en verder geen last hebt? Ik ben dus voorstander om films te kopen zo blijkt, maar inderdaad de nieuwste films die pas in de bioscoop uitkwamen die kan je dan nog maar enkel kopen aan een iets hogere prijs. Maar ik wacht altijd totdat deze film in promotie staat en dan hap ik toe. Ik denk dat videotheken de laatste tijd niet echt zoveel meer te verdienen hebben hoor, nu gaan de inkomsten vooral naar bioscopen en naar verkooppunten van dvd's. Als ze daar in Videoland dan nog eens moeilijk gaan doen terwijl ze al niet meer zoveel klanten hebben dan zijn ze niet goed bezig...Maar ik denk dat het probleem niet de schuld van Videoland is maar van de bedienden in het filliaal in Kapelle, daar zal simpelweg iemand werken zonder enige passie voor films, iemand die gewoon geld wilt verdienen zonder enige moeite ervoor te doen...

Om het kortweg te zeggen volgens mij koop gewoon je dvd's aan. Tegenwoordig zijn de dvd's of videocasettes zeer goedkoop geworden. En als je een tijdje wacht dan kan je ook de nieuwste aan een goedkopere prijs aankopen. Indien je toch de films liever niet aankoopt dan kan je altijd naar Movie Max in Kapellen gaan en die eens proberen. Of bestaat Movie Max niet meer in Kapellen toevallig?!

Ik denk niet dat ik later ooit een videotheek zou openen of erin werken, ik vrees ervoor dat men daar enige toekomst kan in vinden.

Ik wens u nog een fijn vrijdagje toe, Mvg MovieWorld

Gepost door: AlMWighty | 28-07-06

Ey DVD's zijn de laatste tijd vrij goedkoop maar toch blijven er mensen die DVD's blijven downloaden van het internet...Toch maar gevaarlijk hoor omdat er onlangs een miljonair is aangeklaagd omdat hij via Bittorrent de film "Meet the Fockers" downloade volgens de aanklager. Ik heb wel interesse in iets in de filmindustrie gaan te doen, zoiets als het maken van animatiefilms, het editeren van films of wie weet kan ik misschien regisseur worden...Ik ben nu pas afgestuurd op de middelbare school en misschien ga ik me nu richten op iets dat met films te maken heeft. We zien wel, maar ik moet nu echt wel bijna gaan beslissen hoor :-) Aha u masseert mensen? En valt dat zo'n beetje mee? Maak er nog een gezllig avondje van, mvg MovieWorld

ps: doe zo verder met deze blog, op korte tijd kan men hier al heel wat lezen :-)

Gepost door: AlMWighty | 28-07-06

De commentaren zijn gesloten.